Využijte sezónnost: Kdy je nejlepší prodávat určité produkty na online bazaru
Chcete maximalizovat své zisky a rychle prodat nepotřebné věci na online bazaru? Tajemství úspěchu často spočívá v sezónnosti! Stejně jako v kamenných obchodech, i na internetu existují "špičky" zájmu o určité produkty v závislosti na ročním období, svátcích nebo aktuálních trendech. Využitím těchto znalostí můžete cílit na správné kupující ve správný čas a výrazně zvýšit šanci na rychlý a výhodný prodej.
Proč je sezónnost důležitá pro online prodej?
Sezónnost ovlivňuje poptávku. Když je poptávka vysoká, je snazší prodat, a často i za lepší cenu. Naopak mimo sezónu může být prodej zdlouhavý a s nutností snížit cenu. Představte si, že se snažíte prodat lyže v červenci, nebo plavky v prosinci – je to možné, ale výrazně obtížnější než v jejich sezóně.
Pojďme se podívat na konkrétní tipy, kdy je nejlepší prodávat určité produkty:
Jaro (březen – květen)
Jaro je časem probouzení, úklidu a příprav na teplejší měsíce. Lidé začínají myslet na aktivity venku a zvelebování domova.
- Zahradní vybavení: Sekačky, grily, zahradní nábytek, bazény (i nafukovací), zahradní nářadí – ideální je začít s prodejem už v březnu, kdy se lidé připravují na zahradní sezónu.
- Sportovní vybavení pro venkovní sporty: Kola, brusle (kolečkové), koloběžky, vybavení na turistiku a kempování. S příchodem hezkého počasí roste zájem o venkovní aktivity.
- Jarní a letní oblečení a obuv: Lehké bundy, mikiny, tenisky, letní šaty. Lidé obnovují šatník po zimě.
- Vybavení pro děti: Kočárky, dětská kola, hračky do písku a na zahradu. Rodiny se chystají na procházky a venkovní hry.
Léto (červen – srpen)
Léto je ve znamení dovolených, prázdnin a horkého počasí. Poptávka se soustředí na vše, co s tím souvisí.
- Vybavení na dovolenou: Cestovní kufry, batohy, stany, spacáky, plavky, sluneční brýle. Začněte prodávat už koncem jara.
- Vodní sporty a vybavení: Plážové doplňky, nafukovací čluny, paddleboardy, potápěčské vybavení.
- Klimatizace a ventilátory: Jakmile začnou stoupat teploty, zájem o tyto produkty exponenciálně roste.
- Letní oblečení a obuv: Krátké kalhoty, trička, sandály, letní šaty.
- Knihy a e-čtečky: Mnoho lidí si bere knihy na dovolenou nebo je čte u vody.
Podzim (září – listopad)
Podzim je obdobím návratu do škol, příprav na zimu a svátky. Lidé se častěji zdržují doma.
- Školní potřeby a vybavení: Batohy, penály, psací potřeby, studentské lavice a židle, elektronika (notebooky, tablety). Začněte s prodejem už koncem srpna, těsně před začátkem školního roku.
- Oblečení na podzim a zimu: Bundy, kabáty, svetry, čepice, šály, rukavice, zimní boty. S klesajícími teplotami roste poptávka.
- Sportovní vybavení pro halové sporty: Hokejky, brusle (zimní), lyžařské vybavení – sice je ještě brzy na lyžování, ale lidé se už začínají připravovat a hledat výhodné nabídky.
- Vybavení pro domácnost: Odvlhčovače vzduchu, deky, dekorace pro útulnou domácnost.
- Elektronika: S blížícím se předvánočním obdobím roste zájem o telefony, tablety, herní konzole a příslušenství.
Zima (prosinec – únor)
Zima je ve znamení Vánoc, zimních sportů a času stráveného doma.
- Vánoční dekorace a dárky: Stromečky, ozdoby, světýlka. Ideální je začít s prodejem už v listopadu.
- Zimní sportovní vybavení: Lyže, snowboardy, brusle, sáně, zimní oblečení a doplňky (čepice, rukavice).
- Hračky: Před Vánoci je obrovská poptávka po hračkách všeho druhu.
- Krbové příslušenství a topidla: S mrazy roste zájem o vše, co pomáhá udržet teplo.
- Společenské hry, knihy, filmy: Lidé tráví více času doma, a tak hledají zábavu.
Celoroční produkty s výkyvy
Některé produkty se prodávají celoročně, ale s výraznými výkyvy v závislosti na událostech:
- Elektronika: Kromě předvánočního období je velký zájem i po Novém roce (slevy, vyprodávání) a před začátkem školního roku.
- Nábytek: Stěhování a zařizování domácnosti probíhá celoročně, ale lidé často kupují nábytek na jaře (po úklidu) a na podzim (před zimou).
- Dětské zboží: Kromě sezónního vybavení (kočárky, kola) je stálá poptávka po oblečení, hračkách a potřebách pro miminka.
- Automobilové příslušenství: Letní pneumatiky na jaře, zimní na podzim. Střešní nosiče a boxy před dovolenou.
Tipy pro úspěšný sezónní prodej:
- Plánujte dopředu: Nečekejte na poslední chvíli. Začněte inzerovat sezónní zboží s předstihem, klidně i měsíc před začátkem "špičky".
- Kvalitní fotografie: To platí vždy, ale u sezónního zboží, kde je velká konkurence, jsou kvalitní a lákavé fotografie naprosto klíčové.
- Podrobný popis: Uveďte co nejpodrobnější informace o stavu, rozměrech, materiálu, případných vadách.
- Konkurenční cena: Prozkoumejte, za kolik se podobné produkty prodávají. V sezóně si můžete dovolit vyšší cenu, mimo sezónu je často nutné jít s cenou dolů.
- Využijte klíčová slova: Při popisu inzerátu používejte sezónní klíčová slova, která lidé budou vyhledávat (např. "letní šaty", "lyže na sjezdovku", "gril na zahradu").
- Zvažte slevy mimo sezónu: Pokud se vám něco nepodaří prodat v sezóně, můžete zkusit nabídnout slevu mimo sezónu, abyste se zboží zbavili a udělali místo pro nové.
Pamatujte, že online bazar je dynamické prostředí. Sledováním aktuálních trendů a chováním kupujících můžete výrazně zlepšit své prodejní výsledky a udělat z prodeje nepotřebných věcí efektivní způsob, jak si přivydělat!